Veel gestelde vragen.
Klik op de vraag om het bijbehorende antwoord te lezen.
Verkoopstyling is het verkoopklaar maken van woningen zodat deze sneller
verkocht worden en voor een betere prijs. Door een optimale presentatie wordt
uw huis aantrekkelijker voor een groot publiek.
Het is erg moeilijk om objectief naar uw eigen woning te kijken.
Uw verkoopstyliste kan dit wel. Ervaring leert dat het uitgeven van 500 euro aan restylen meer effect heeft dan het verlagen van de verkoopprijs met 5000 euro. Iedere maand dat uw huis langer te koop staat kost u geld. Hoe sneller er een grote groep potentiële kopers bereikt wordt, hoe beter uw onderhandelingspositie.
En dit maakt de kans op verkoop vele malen groter. De manier waarop een woning gepresenteerd wordt heeft dus effect op de verkoop van de woning. Een goede eerste indruk is daarom van essentieel belang voor de potentiële koper.
Uw verkoopstyliste kan dit wel. Ervaring leert dat het uitgeven van 500 euro aan restylen meer effect heeft dan het verlagen van de verkoopprijs met 5000 euro. Iedere maand dat uw huis langer te koop staat kost u geld. Hoe sneller er een grote groep potentiële kopers bereikt wordt, hoe beter uw onderhandelingspositie.
En dit maakt de kans op verkoop vele malen groter. De manier waarop een woning gepresenteerd wordt heeft dus effect op de verkoop van de woning. Een goede eerste indruk is daarom van essentieel belang voor de potentiële koper.
In 1972 werkte Barb Schwarz in de Verenigde Staten als makelaar en
styliste. Zij ontdekte dat huizen die verkoopklaar gemaakt waren
beter verkochten tegen hogere verkoopprijzen. Een paar jaar later begon
Ann Maurice in Groot Brittannië. In 1998 werd ze bekend met haar
programma "The House Doctor". Verkoopstyling heeft inmiddels Nederland
bereikt. De vraag naar professionele stylisten wordt steeds groter.
In het programma "De TV Makelaar" is te zien hoe het werkt. Er is
een groot verschil met de aanpak in de Verenigde Staten. Daar maakt
een styliste meestal een uitgebreide analyse in een dik rapport en
gaat de eigenaar van het huis alles uitvoeren. Arccoth helpt u ook
met de uitvoering zodat uw huis snel verkoopklaar is. In Nederland
is het overkoepelde netwerk CNVV actief. Arccoth is hierbij ook
aangesloten. Monique Müter is een gecertificeerd verkoopstyliste.
De kosten zijn afhankelijk van de situatie en hoeveel er moet gebeuren.
Meestal liggen de kosten tussen de 300 en 500 euro, exclusief verf-
en reparatiewerkzaamheden.
De verkoopstyliste doet een gratis intakegesprek en een rondje door het
huis, naar aanleiding hiervan krijgt u een offerte. Als u besluit tot
opdracht spreken we een datum af, rekeninghoudend met eventuele andere
werkzaamheden als schilderen en onderhoud, de verkoopstyling wordt uitgevoerd
en bij het derde bezoek wordt de finishing touch gedaan. Uw huis is dan klaar
voor een opendag of bezichtiging.
Tijdens het intakegesprek spreken we af wat u zelf wilt doen en wat u wilt
uitbesteden. Het is zelfs mogelijk om de hele styling aan Arccoth over te
laten, als u (eventueel telefonisch) beschikbaar bent voor overleg.
- Rommel, te veel spullen in een (te kleine) ruimte
- Verkeerd kleurgebruik in de woning.
- Te weinig schoongemaakt, niet fris.
- Zichtbare aanwezigheid van huisdieren.
- Te weinig accessoires of een verkeerd gebruik ervan.
- Onvoldoende daglicht of verkeerd gebruik van licht,
- Ontbreken van een functie van een vertrek.
- Meubels verkeerd geplaatst.
- Te weinig wanddecoratie of verkeerd gebruik hiervan.